Oppe i Norge og Tag og skriv





Siden sidst: har været en uge i Norge med Elin, en fed tur. Et par dage i Oslo, et par dage i Vallset ved Hamar (jordbærland med fantastisk udsigt fra den såkaldte jordbærkirke) og et par dage på hytta på Bjørnåsen - vi så ingen bjørne, selvom der efter sigende skulle være nogen. Til gengæld var der masser af får, og vi vågnede til klokkelyd af gnaskende uldtotter. Bjørnåsen er et lækkert sted, og vi gik en lang tur - selvfølgelig praktisk klædt på med vatteret skovmandsskjorte og kasket og kaffe i termo i rygsækken. Masser af fårelort og våde fødder af mosevand. Jeg kunne godt lide Oslo. Skulle selvfølgelig se operaen, som er ret blæret, og Astrup Fearnley, som har seje ting af Koons og Barney. Jeg glæder mig til Tekstallianse i august - er der i øvrigt nogen, som ved, om der er offentliggjort program? Hvornår starter det den 23., og hvornår slutter det dagen efter? - Jeg vil gerne bestille flybilletter snart.

I sidste uge var jeg på Testrup til Tag og skriv, og jeg er først kommet helt til mig selv her til morgen. Der var gang i den hele ugen, specielt de sidste tre dage var det svært at komme i seng. Temaet i år var firserne, og der har været foredrag med Bukdahl, Tafdrup, Erik Werner Petersen, Martin Kongstad, Klaus Lynggaard (som bekendte alt!) og en fantastisk koncert med Laugesen og Sennenvaldt + tre musikere fra Under Byen. Tidligt på ugen blev den famøse Bazar-udsendelse vist efterfulgt af en koncert med Das Beckwerk. Jeg fik ikke set nogen af foredragene, fordi der var så meget tekstlæsning, jeg var simpelthen for bombet om eftermiddagen. Men folk var oppe at køre over foredragene - det var (endnu engang) en fantastisk uge. Faste lærere i år var Glaffey, Pasternak, Jens Larsen, Das Beckwerk, Llambías, Dorph og Bukdahl, Frost, Helle Helle, Line Knutzon, Andkjær Olsen og undertegnede. Lynggaard var Dj den sidste aften til kl 6 om morgenen, og så var der udsolgt. Nu er jeg hjemme indtil på lørdag, hvor Tessen kalder igen, der er Augustkursus for gamle elever.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback