hvor bliver anmeldelserne af?

det er ca. to uger siden, at fluebogen udkom, og den er indtil videre kun blevet anmeldt (meget positivt) i weekendavisen af lars bukdahl. jeg fatter det ikke. normalt bliver hans ottos bøger anmeldt om ikke på dagen, så i hvert fald hurtigt efter, de er udkommet. hvad er det, der sker? er det, fordi fluebogen er udgivet af et lille forlag, anblik, og aviserne anmelder ikke i særlig høj grad bøger fra de små forlag? det er jo en nærliggende tanke. jeg tror, det hænger sådan sammen, og jeg synes, det er super ærgerligt og tyndt og for dårligt. INGEN dagblade har anmeldt bogen, som ellers burde kunne påkalde sig interesse. fluebogen præsenterer ungdomsstof af en af landets mest respekterede og diskuterede forfattere, her lægges tidlige forsøg og interesser frem, som peger tydeligt ind i jørgensens fofatterskab, men ingen tager tilsyneladende notits af det. bogen bliver ignoreret, selvom der ikke rigtig er gang i bogudgivelserne for tiden - det er jo ikke ligefrem oktober, november lige nu, hvad angår pres på redaktionerne.
jeg forstår simpelthen ikke prioriteringerne på bog- og kulturredaktionerne på de de danske aviser. en anden begivenhed, som er stort set set forbigået i aviserne, er christian skov-antologien. skov blev indstillet til nordisk råds litteraturpris for pokker, men ingen finder det spændende eller interessant at tage bogen op eller fejre mandens 85 års fødselsdag. det er da lidt ringe. og nederen for mit forlag anblik, som jeg ellers synes burde have lidt aviscredit for de to bøger. heldigvis er der masser af street credit! - måske skal vi til at kalde os et street-forlag?!

Kommentarer
Postat av: rasmus graff

åh hold da op mads! jeg har da anmeldt den, og i aalborg er skopet større end wa samme sted [sic!]. jeg forstår godt din frustration, og det er sgu da også underligt, der ikke sker noget mere. og jeg køber fint den med forlagets placering i redaktionshierarkiet.

Postat av: eslund

ja, du har også anmeldt den godt! det er en god bog

2007-06-11 @ 11:40:21
URL: http://eslund.blogg.se
Postat av: rasmus graff

men det er jo det samme med fx viggo madsens nye digtsamling. den udkom for snart en måned siden, den er lige så lige anmeldt i wa, og ellers har kun et lokalt dagblad anmeldt den. og madsens nye bog er ellers noget af en lyrisk omgang!!!, der ligeså burde spytte masser af anmeldelser ud.

2007-06-11 @ 12:29:02
URL: http://singularitet.blogspot.com
Postat av: Lars Bukdahl

Hej Mads
Jeg har spanket dig og co. tidligere for klynk, men her er jeg helt enig, det ligner en meget fæl og kedelig tanke, at der er total tavshed om Fluebogen, eftersom forfatternvanet da burde ringe en klokke (men så åbenbart en forkert én!), og når dertil lægges Viggos bog og Skov (som jeg nok skal anmelde (godt) feks. IMORGEN!), nu må vi se med jeres to debutanter (jeg har fået den ene); Morten Søkilde var åbenbart en enlig, mirakuløs svale, hvad angår presse, men sikke en alligevel, hvad!!??

2007-06-11 @ 15:10:00
Postat av: eslund

hej lars
ja, morten var en smuk historie, og det er jo en vidunderlig bog. det lønnede sig på en måde, at udgivelsen blev så forsinket - jeg tror, modtagelsen har fået et ekstra boost pga, den 11. time, som alle anmeldere nævnte en passant.
glæder mig til at se din skovanmeldelse, hurra for den!
og ja, det er også for galt med viggo. klynkes må der!

2007-06-11 @ 16:14:21
URL: http://eslund.blogg.se
Postat av: PC

Man kan også tilføje at ingen aviser har anmeldt forfatterskolens afgangsantologi de sidste to år (jo der var en foromtale i berlingske tidende, men ingen kritisk vurdering af teksterne). Jeg er forundret over at man ikke finder det vigtigt at anmelde sådan en størrelse. Klynk.

2007-06-13 @ 09:15:46
Postat av: eslund

fluebogen er omsider blevet anmeldt i politiken, yeah!

2007-06-16 @ 14:59:32
URL: http://eslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback