dencker in da house!

næste roman fra anblik er simon denckers kejsersnit, som jeg glæder mig meget til. jeg har fulgt manus igennem lang tid, og jeg synes virkelig, det er blevet en fed bog. simon er vist den første anblikforfatter, som ikke har været tilknyttet forfatterskolen, det er cool at kunne udgive en blæret debut, som ikke kommer fra inderkredsen. jeg glæder mig til den 6. september - tillykke, simon, may the force be with you! 

efter sommerferien er der også anblikdebut af katinka my jones (digte), og der er en ny digtbog på vej af lene asp frederiksen. juhuuuuu! - shakin´ that ass.

teksten under billedet er pasted fra www.anblik.dk


Dencker in da house!

"Hovedet var indsunkent og lille, det var krøbet ind i sig selv, huden var porøs og skallede lidt ved den ene tinding. Karen rakte armen ud og rørte ved næsen. Det var blødt, og næsen formede sig efter hendes fingre, voksede let under hendes klem og fulgte lidt med da hun trak hånden til sig, som om der blev mere af den. Jeg rørte ved dets pande, den var stadig varm, lun. Jeg førte min hænder ind under det omviklede lagen og løftede og sad med det. Jeg kiggede på Karen, hun kiggede på mig, vi kiggede ned, og vi kiggede op igen. Karen rakte armene ud, og jeg lagde det over til hende. Hun tog imod med begge hænder strakt ud fra kroppen og tog det ind til sig."

 

Det minimale sammenbrud foldet ud. Simon Denckers Kejsersnit er en scenisk roman fortalt af en ung jeg-fortæller. En stille og smuk beskrivelse af den unge mand, der skal være en moden mand, i en verden, der konstant forandrer sig. En slægt, der er på randen af udslettelse, bliver undersøgt, og historien vokser.

En kærlighedshistorie, der vil mere end blot at være gribende. Smuk dansk prosa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback