faldet over notater fra barcelona, ultimo oktober/primo november 2004

Lyde gennem vægge, folk der sysler med hverdagshandlinger; taler i telefon, ser tv, børster tænder. 

Snævre lysskakter - hele opgangens lydbillede forstærket i et rum.

Glaserede kakler på gulvet; Pototos lejlighed er meget lydt.

[Jeg tænker på dufte/lugte i 1917] - Olfactus.

Cykler i Barcelona som få andre steder i Spanien.

Problemer med at få strøm til computeren, en løs forbindelse - ustabilt arbejde/håndskrift.

Blomstermønstrede gadefliser/fliser med bølgede buer.

Græsunderlag/plæne ved sporvognsskinne på Carrer de Wellington (den ene side af Wellington er en ruin).

Må finde mig en god notesbog (lille + robust/handy).

På en gade i Barceloneta kunne lyde fra samme tv-program høres ude på gaden på en strækning på ca. 100 meter.

Skal vænne mig til at være alene. Det går meget langsomt. Må ignorere aktiviteter/invitationer til projekter hjemmefra. Droppe et par deadlines - det bliver alligevel bare noget bras. Er for langt væk fra det.

Medbring Waterhouse (Blomster) og optageudstyr hver dag.

En lille trofast hund (Satsja).

Sen aften d. 30/10 ved Sants Estacio - bliver rullet for 200 Euro af 3 fyre. Den ene udgiver sig for at være turist, som skal til Placa Catalunya, de andre to støder til som narkobetjente, der tror, at vi handler coke. De skal se pas og checke vores punge for stof - det er her, jeg ikke opdager, at de snupper mine penge. Opdager først, at pengene er væk et stykke op ad næste dag. Nu bliver turen halveret, jeg har ikke penge til at blive her mere end én uge. Måske er det ok, jeg får ikke lavet mit arbejde - der er ikke ro nok, jeg kan ikke finde ro nok!

Stadig problemer med computerens strømtilførsel, er mere eller mindre afskåret fra at skrive på den og høre musik.

Stående mand og kvinde (kone?) i metro linje 3, hans hoved dobbelt så stort som hendes, som er indtørret, af konsistens nærmest som tørret æble. Min mor har lavet mange dukkehoveder af æble, så jeg ved, hvad jeg taler om. De havde uhyggelige fortænder af grødris. Hende her har almindelige tænder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback