peter hagmund svarer

Til Morten og Eslund: Ja, det er godt, men problematisk med billig arbejdskraft. Vi kunne udkomme hver eneste dag med gratis anmeldelser fra nogle af de mange ledige akademikere, der henvender sig med mellemrum for at komme til at skrive i Fyens Stiftstidende. Men det gør vi ikke. Tværtimod ser vi det som en pligt at være med til at uddanne og kvalificere unge anmeldere, så de netop kan gøre sig gældende blandt landets betalte anmeldere.

Forresten er det ikke omkostningsfrit for avisen at hyre disse anmeldere. Vi har allerede brugt og kommer til at bruge rigtig meget arbejdstid (lig med penge) på at evaluere og efterkritisere anmeldelserne.

Til Susanne: Ja, avisen skal forme anmelderne, ligesom anmelderne via sine anmeldelser skal være med til at forme avisen. Selvfølgelig skal anmelderen være uafhængig, det er vi ikke uenige om, men jeg er dybt uenig i, at det kun kan ske, hvis man er "tættere på litteraturen end på journalistikken". Det er som regel journalisterne, der har sans for, hvad læserne vil ha' - ikke litteraterne.

At beskylde de nye anmeldere, vi har hyret ind, for at være "nisser, der springer rundt", synes jeg, er under lavmålet.

Læs i øvrigt den fortsatte debat på min blog.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Dér er en handske jeg ikke lige får tid at samle op ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback