livstyveri på bloggen - crazy story, som jeg nu stjæler

111.000 hits var for fristende


22. Nov 2006 01:48, beologen

Der er sket noget opsigtsvækkende i den danske blog-verden.

Den 36-årig kvindelige blogger Anja 'Cockiedulle' fra Nordjylland har stjålet ca. 25 historier fra en anden blogger og kopieret dem over i sin egen blog, som om hun selv havde oplevet vedkommendes forelskelser, oplevelser, familiekomsammen osv.

Måske for at hendes læsere skulle synes hun levede et endnu mere fantastisk liv end hun selv kunne præstere?

Livstyveriet blev opdaget og nu gløder debatten på hendes blog.
Den blev startet i oktober i år og har allerede over 111.000 hits.

 

 

Hun har angiveligt før blogget hos URBAN, men først efter skiftet til TV 2 Blog og fupnummeret kom der for alvor gang i den blonde fortællerskes besøgstal.

Spørgsmålet er om Anja 'Cockiedulle' og hele hendes liv og tyveriet er en bevidst reklamegimmick. Et fiktivt ungdomsliv (lonelygirl15/Bree) er tidligere blevet afsløret på den internationale videoblog YouTube efter ikke færre end 20 millioner hits.

Jeg synes det er sørgeligt og tidstypisk at nordjyske Anja 'Cockiedulle' faldt for fristelsen - men mon ikke der fortælles en og anden røverhistorie når folk mødes IRL?

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: eslund

på en måde er det en fed realityhistorie. jeg synes det er interessant, men har ikke genemtænkt implikationerne. er der nogen slemme? jeg synes det har fine problemstillinger i forhold til selvbiografisk genresnak. hvis man gider læse nlogs litterært...

Postat av: eslund

nlogs, jeg MENTE blogs (n for ubekendt?!)

2006-11-23 @ 11:26:54
URL: http://www.eslund.blogg.se
Postat av: beologen

Hej Eslund

Kunstnere "stjæler" jo ofte fra hinanden, men i forhold til 'Cockiedullen' er det ekstra pikant at hun har stjålet historier fra Spacemermaid's virkelige liv...det er lidt 'værre', synes jeg.

En anden dansk beskrivelse af sagen er der her:

http://mediehack.elmose.com/?p=376

- og 'Cockiedullen' har nu 117.666 hits...(sic!)

2006-11-23 @ 11:39:04
URL: http://www.beologen.xtrablog.dk/
Postat av: eslund

det er sindsygt, så hurtigt det går. craaaazy. tak for linket. det er sgu da i øvrigt sjovt at hun kalder sig cockiedullen...
hvad er virkeligt liv, og hvad er blog? er bloggen litterær? - måske er det cockidullens projekt? - jeg synes i hvert fald, man kan læse det, hun har gjort, litterært.

2006-11-23 @ 11:52:27
URL: http://www.eslund.blogg.se
Postat av: jens jacob

cockie er godt, med mindre hun bare ikke kunne stave til cookie?

2006-11-25 @ 12:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback