tøjspons

er smukt at have, jeg føler mig rock-agtig! i dag skal jeg - i forbindelse med min konferenciertjans på spoken word, roskilde festival - udvælge tre såkaldte tøjartikler fra mads nørgaards butik på amagertorv. jeg går efter et jakkesæt og en lækker og enkel skjorte. mette moestrup og jeg talte for et par uger siden om at oprette blogs, hvor vi næsten udelukkende skulle udveksle tips og ideer om lækkert tøj. mette har set marc jacobs bukser i junk de luxe i århus. min blogkommentar: de røde? kom ind i kampen, mette. få dig den blog - jeg er klar nu! jeg har kig på et par mørke italienske alessandro sneakers i pede & stoffer, hvad checker du ud for tiden? (-: selvfølgelig måtte blogsene også handle om litteratur, självklart. og musik! tøj, musik og litteratur i en pærevælling, en slags blæret cover eller vogue eller wallpaper. glitret blog med indhold/subject matter. f.eks. kunne jeg lige nu sagtens tænke mig at skrive en masse om dagbladskritikkens forfordeling af bøger fra de store forlag og kunstens marginalisering på markedsbetingelser. de store forlag vil bare sælge, og de har helt specielle (fordomsfulde) ideer om, hvad der vil sælge. jeg er rasende over manglende - og når de så endelig kommer, sjaskede og uinspirerede - omtaler/anmeldelser af skønlitteratur for tiden. der er næsten ingen kritikere, som gider at læse udsagn/indhold. man vil ikke tænke. det er ved at blive til smagsdommerne på dr2 i dagbladene og wa. det er for uambitiøst. mit forlag f.eks., anblik, findes nærmest ikke i medierne. aviserne er konservative og alt for langsomme til at opdage noget nyt og ambitiøst. anblik er nyt og ambitiøst. anders abildgaard nielsens debutdigtsamling sætninger er glimrende og tankevækkkende, læs f.eks. den! mere galde senere...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback