en gammel stenografiblok er dukket op i flytterodet

der er blandt andet nogle notater fra barcelona i efteråret 2004. jeg kan se, at humøret var ret lavt, men også at jeg var meget fokuseret og nysgerrig efter at se og høre. jeg havde en diktafon med og en minidisc-recorder - jeg skulle optage noget reallyd til en koncert i november i forbindelse med lyd+litteratur3 i århus. min computer var nede, så alt blev skrevet i hånden i blokken. denne sætning står næsten alene på en side: "findes der uskyldige fornøjelser?" - jeg synes, det er et vildt spørgsmål, jeg ved ikke, hvorfor jeg har skrevet det, men der er noget uhyggeligt, selvdestruktivt over det, som er foruroligende at læse. der er også et tekstudkast til et bidrag til hvedekorn, som jeg var blevet inviteret til at skrive til. det var nummeret om det fiktive eposien, jeg fik ikke sendt noget afsted, jeg droppede alle aftaler og gemte mig bare lidt i barcelona, kan jeg huske. aflyste de ting, jeg skulle, pligter, engagementer. jeg tror, det var der, jeg besluttede at skære voldsomt ned på frivilligt arbejde, og jeg meldte mig ud af arenas bestyrelse umiddelbart efter, jeg kom hjem. nok om det! - tekstudkastet til hvedekorn følger her: "Det er et begyndende vanvid, og alle ved det. Nansen er sindsyg. Næseblod igen og en mærkelig prikkende fornemmelse i panden. Jeg er træt. Har i dag fundet rhombeporfyr og en porfyr, som mindede om påskalavikporfyren. Nansen er virkelig gal. Han har tævet Meisling, som er ved at miste forstanden. Eposien kvæler os. Hvis vi ikke snart finder varden, går selskabet i opløsning. Pistolen er hele tiden ladt. Man bliver et andet menneske af at bære våben. Jeg tænker på Anna, men kan ikke fastholde noget som helst. Hestene er gode dyr. Instrumenternes unøjagtighed. Rasmussen fortalte en rørende historie. Kan ikke huske hendes ansigt længere." det er mærkeligt, hvor tydeligt teksten her (mange noter i det hele taget i blokken) kan kalkeres over "min virkelighed" på det tidspunkt. er det også så tydeligt nu?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback