Det stivner i sin komik


Den fantastiske luftighed er sivet ud

Torben Ulrich er interviewet af Anders Haahr Rasmussen i Information, og der står fantastiske og sælsomme ting i interviewet, bla. denne afsluttende kommentar:

- Er du optimist på tennisspillets vegne?

 

"Knap nok. Idræt i det hele taget er ved at være ... altså, jeg er levende interesseret i det, men jeg synes, det er hendøende, simpelthen fordi det stivner i sin komik. Det mister sin dynamik og vitalitet, og bliver komisk. Komisk i sin alvor. Komisk i sin ihærdighed. Komisk i sin tagen-sig-selv-alvorligthed. Og selvfølgelig er det apparatet mere end den enkelte. Men jeg tænker også, at hver enkelt af os, du og jeg, har en tilgang til det, og hvis vi er i stand til at blotlægge det komiske element, og hvis tilstrækkelig mange mennesker kan se det, så får det alligevel en indvirkning."

 

- Læs hele interviewet - jeg synes, det er utrolig fint. Der står også et par herlige ting om Agassis forhånd fx! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback