Sikkert har De intet begreb om denne lidelse


Og nu sygdommen! Næsten straks efter min hjemkomst blev jeg atter frygteligt hjemsøgt af epilepsien; det var, som om det nu gjaldt at indhente, hvad der i udlandet, hvor jeg i 3 måneder ingen anfald havde, var blevet forsømt. Desuden har jeg nu i en hel måned været plaget af hæmorroider. Sikkert har De intet begreb om denne lidelse; den viser sig hos mig hvert år for et par måneder, i reglen i februar og marts, og dette nu i de sidste 3 år. Forestil Dem blot: i 15 dage har jeg måttet ligge på sofaen uden at kunne tage en pen i hånden! Og følgen er blevet, at jeg nu må skrive mine 5 ark i disse sidste 15 dage af måneden. Således må jeg ligge på sofaen, fordi jeg hverken kan sidde eller stå for de smerter, der straks melder sig, så snart jeg rejser mig fra sofaen. I de sidste 3 dage har jeg dog i den henseende haft det betydeligt bedre.

- Dostojevskij (1866), brudstykke af brev til Baron Vrangel om genvordighederne ved arbejdet med Forrydelse og straf.


Kommentarer
Postat av: djurhuus

så det er dér hæmorroiderne er fra

2008-11-26 @ 03:27:48
Postat av: eslund

exactly (-:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback