stu stu studio!

stu stu studio


i morgen skal nye rør i studiet i viborg for at indspille vores nummer til cd-antologien. vi havde en øver i forgårs, og vi er enige om at arbejde med live-formen, som vi så kan ridse i og pynte på. vi har 6,30 min at gøre godt med, og vi har snakket om at lave en bunke one take indspilninger i det interval - dem kan vi så lytte igennem, vælge ud i og lege med efterfølgende, som vi synes. det er sjovt at arbejde på den måde, det gør vi faktisk altid. formen for os er et tidsrum, som vi aftaler på forhånd. det er meget konkret, men der kan jo ske alting på en halv time. vi kører normalt en halv time live, og det er spacet lige pludselig at skulle gøre de samme ting på 6,30. men det er altså udfordringen. heldigvis kan vi manipulere og klippe..
jeg bruger auditus-teksten fra stærkt røde - den er ligesom oplagt - jeg tror, jeg kan få noget rigtig godt ud af den tekst på et track.
vi lavede i øvrigt et par takes af djævleprædikenen herunder i nogle meget dance-agtige versioner, som fungerede skide godt og sjovt. teksten har klare sangkvaliteter (jeg synger ikke!) - sekvenser kan flyttes rundt og gentages. det enkle, men meget foruroligende teksunivers gentaget fungerer farligt og smukt på et dansegulv. måske kan vi lokke studiet til at vi laver en lille version af det nummer også! det bliver sjovt og gøyt.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Her har vi gnisten til en sand demokratisk skrivemåde, Eslund! Men hvorfor ikke udvide? "Det bliver sjovt og gøyt and fun und Spass" fx.

Postat av: eslund

jeg bruger faktisk spass alt for meget! i øvrigt, varmt tøj er lurt, nicht wahr?

2006-10-04 @ 09:27:40
URL: http://www.eslund.blogg.se
Postat av: Susanne

Nu må du ikke få mig til at grine, uhu.

2006-10-04 @ 14:44:59
URL: http://tigerclaws.blogspot.com
Postat av: eslund

jeg er den sjoveste fyr...

2006-10-04 @ 15:13:59
URL: http://www.eslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback