i´m certainly not stoned

like hippie johnny is
i´m straight
and i wan´t to take his place.

jens jacob skriver om jonathan richman/modern lovers på sin blog, og det har sat dagen i gang på en helt fantastisk måde. nu kører richman non stop på computeren, hans snøvlende snakkesyngende og slæbende vokal og bandets skramlen, og morgenen var ellers startet stille og langsom og lidt tung af tømmermænd efter gårsdagens oplæsninger. har gået og nynnet 

sov sødt, barnlille!
lig rolig og stille,
så sødelig sov
som fuglen i skov,
som blomsterne blunde i enge!
gud fader har sagt
står, engle, på vagt
hvor mine de små er i senge!

jeg ved virkelig ikke hvorfor, måske har jeg højskoleabstinenser, eller måske er jeg bare blevet tilpas hjernevasket med grundtvig, så sådan noget dukker altså lige pludselig op i et groggy morgenhoved. anyway, det er en fantastisk melodi af laub, simpelthen! jeg indrømmer, at jeg har en svaghed for salmer... andet vers begynder sådan her:

gudsfingrene grande


Kommentarer
Postat av: Brønney

Ak ja, gamle grundtvigianer. Køber fluks en pege-grundtvig bog til dig.

2006-12-08 @ 13:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback