ohøj, i morgen skal jeg ud at sejle

i morgen skal jeg ud at sejle


med den her laban af en træbåd. skibet hedder blaaheia og er en såkaldt storfembøring fra lofoten, en bådtype som tidligere blev brugt til fiskeri. det er ikke en vikingeskude, så der er heldigvis ingen sværd og drejelirer ombord, ingen sange i middelalder-mol, tak! og vi må godt gå i moderne regntøj.
det er nogle år siden, jeg sidst sejlede med den, fjorten dage i østersøen bl.a. - jeg håber på god vind, for den sejler ret hurtigt, når det rusker. turen går til samsø og tunø kro, hvis alt går efter planen. jeg er tilbage igen på fredag.

Kommentarer
Postat av: eslund

hjemvendt fra sejlads med et ansigt så rødt som et pudset æble. det var sjovt ude i naturen og der blev drukket mange øl


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback