apropos kastholm-snakken

jeg var i går inviteret til et møde med en gruppe amerikanere på hotel ascot, repræsentanter for en organisation (glemt navnet) som sammen med kunstrådet vil etablere samarbejder, arbejdsfællesskab og dialog mellem danske kunstnere og kunstscenen i new york. et tilsyneladende ambitiøst projekt. pablo, moestrup, majse aymo-boot, niels frank og marianne stidsen var der bl.a. projektet er loaded med penge og alle kunstfelter har modtaget ansøgninger i første runde PÅNÆR litteraturen - det, syntes vi, var meget underligt - ligesom det var meget underligt, at ingen af os til stede havde hørt noget om projektet før mødet. det viser sig, at formanden for litteraturudvalget, som der står nederst i en skrivelse fra rådet, har vurderet, at projektet ikke umiddelbart har interesse, hvorfor man ikke ønsker at tage del i satsningen. noget i den retning står der. der står, at man måske vil hoppe på senere, men ellers er der overhovedet ingen begrundelse for, at man afstår fra at deltage. det er immervæk et projekt med en masse midler, og hvem husker ikke succesen med festivalen in the making i 2001 - folk har stadig kontakt med amerikanske forfattere fra det møde. overraskelsen var i øvrigt ligeså stor for de delegerede fra usa, som har arbejdet hårdt for at få det op at stå. det er for arrogant, at affærdige et projekt sådan uden videre. hvad tænker claes kastholm egentlig om sin rolle som formand for litteraturudvalget, og hvad tænker han om de kunstnere, han skal forvalte penge til?! hvorfor er litteraturudvalget det eneste udvalg, som vælger (og hvorfor?) at droppe et så stort og tilsyneladende spændende projekt? i don´t get it! mere pis om kastholm kan læses på serups blog...

Kommentarer
Postat av: rasmus graff

nej, det er godt nok ikke til at fatte...

Postat av: Peter H. Olesen

Jeg har altid undret mig over, hvorfor Claes Kastholms spalte på bagsiden af kultursektionen i Berlingeren ikke bare hedder "Det vil jeg da skide på".
Det ville ligge i fin forlængelse af mandens meritter i den umiddelbare fortid (I kender vel historien om hvorfor han forlod/blev tvunget til at forlade Ekstrabladet).

2006-08-17 @ 09:54:30
URL: http://overdrevet.blogspot.com
Postat av: eslund

ja, jeg kender godt historien, peter, og jeg var faktisk på et tidspunkt ved at genfortælle den her på bloggen, men så slettede jeg smøren igen, fordi jeg fik injurienoia. jeg ved, at claus carstensen stadig er mærket af sagen - den hetz var så meget ude af kontrol og uden for al rimelighed. jeg kan ikke forstå, hvordan man kan få et comeback efter sådan en skandale, lortesag havde jeg nær sagt...

2006-08-17 @ 10:59:39
URL: http://www.eslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback